Actualitat

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
9 juny, 2022

IA a l’escola – Projecte AINA

Des de l’observatori tecnològic de la Fundació s’està promovent la introducció progressiva de la IA en el dia a dia dels centres de la ICCIC.

Un exemple d’aquesta col·laboració és la realitzada per l’alumnat de 5è de primària de l’Escola Thau Sant Cugat, que després de treballar amb els conceptes bàsics de la intel·ligència artificial i com aquesta està present a la seva vida diària , s’han endinsat en el coneixement i participació del projecte AINA, un projecte digital pioner de la Generalitat de Catalunya que pretén garantir la presència del català a l’entorn digital.

Amb motiu d’aquesta iniciativa, el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya Jordi Puigneró, ha visitat l’escola per tal de dur a terme una explicació detallada del projecte juntament amb Joana Barbany, directora general de Societat Digital.

D’aquesta manera l’escola Thau Sant Cugat s’ha convertit en el primer centre escolar que col·labora directament en el projecte AINA.

Veure més
27 maig, 2022

EEF – Global Partners Congress – “What works? Embedding evidence in education recovery

La Education Endowment Foundation (EEF) i la Fundación ”la Caixa”, coorganitzadors del Global Partners Congress – “What works? Embedding evidence in education recovery”, un esdeveniment internacional per promoure les‎‎ evidències educatives‎‎ i incorporar-les a la recuperació postpandèmia, van convidar com a ponent al director de la Fundació Flos i Calcat, en Daniel González Domènech, per participar en el panell ‘Evidence intro practice – leveraging teachers-school networks’,‎‎ ‎compartint debat amb Nuno Crato (exministre de Ciència, Tecnologia i Ensenyament Superior de Portugal i ‎‎actual president d’Iniciativa Educação), Anna Molero (Chief Government Officer – Teach for All) i Núria Vives Font (Programme Leader d’EduCaixa)

Veure més
27 maig, 2022

EdTech Congress Barcelona

El Director de la Fundació Flos i Calcat, en Daniel González Domènech, va participar com a ponent a la sessió Què funciona en Educació? L’ús de la investigació per la presa de decisions, de l’EdTech Congress Barcelona, compartint debat amb Geoff Petty, Maria Espinet (Educaixa) i Rocío García (FECYT). Va complementar el debat general detallant el projecte d’innovació educativa basada en evidències que la Fundació està duent a terme a les escoles de la ICCIC. Vídeo de la sessió: Diàleg amb en Geoff Petty – YouTube

 

Veure més
28 març, 2022

Geoff Petty – Evidence based teaching

“Evidence Based Teaching” is Geoff’s new book and it follows on where Geoff’s “Teaching Today” left off. It is intended for experienced teachers, and those in the last year of their training.

Veure més
30 novembre, 2021

enlightED talks 2021

‎‎Cada any, des de 2018, Fundació Telefónica al costat d’IE University i South Summit ve reunint als més destacats experts internacionals en educació, tecnologia i innovació per reflexionar sobre els reptes plantejats en el camp de l’aprenentatge i extreure conclusions pràctiques al voltant del gran debat sobre l’educació en l’era digital.‎

‎En les tres edicions anteriors, enlightED ha comptat amb més de 300 ponents internacionals i ha tingut més de 50.000 assistents virtuals i presencials de 46 països.‎

Enllaç a les sessions

Veure més
16 juliol, 2021

Estratègia digital de centre

 

L’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Veure més